Alkollü Trafik Kazasında Rücu, Tazminat, Sigorta

Alkollü Trafik Kazasında Rücu

Alkollü trafik kazası, toplumda büyük hasar ve kayıplara neden olan ciddi suçlardandır. Türkiye’de her yıl binlerce kişi, alkollü sürücülerin neden olduğu kazalarda hayatını kaybetmekte veya yaralanmaktadır. Alkollü araç kullanımı, Karayolları Trafik Kanunu’nun 48. maddesi kapsamında açıkça yasaklanmış olup, caydırıcı cezalarla önlenmeye çalışılmaktadır. Alkollü trafik kazalarının yarattığı maddi ve manevi zararlar, sadece kazaya karışanları değil, toplumun tamamını etkilemektedir. Bu makalede, alkollü araç kullanmanın hukuki sonuçları, kazalarda kusur ve sorumluluk, toplumsal ve ekonomik etkiler ile önleme yolları detaylı olarak ele alınacaktır.

İstatistiklerle Türkiye’de Alkollü Trafik Kazaları

İstatistiksel araştırmalar, alkollü sürücülerin karıştığı kazaların oranında belirgin bir artış olduğunu göstermektedir. Türkiye’de 2023 yılı verilerine göre, toplam trafik kazalarının yaklaşık %10’u alkollü sürücüler tarafından gerçekleştirilmektedir.

2023 yılında Türkiye’de toplam 1 milyon 314 bin 136 trafik kazası meydana gelmiştir. Bu kazaların 1 milyon 79 bin 65’i maddi hasarlı, 235 bin 71’i ise ölümlü ve yaralanmalı kazalar olarak kaydedilmiştir​. Alkollü trafik kazalarında 2023 yılında 6 bin 548 kişi hayatını kaybetmiştir. Bu ölümlerin 2 bin 984’ü kaza yerinde, 3 bin 564’ü ise kaza sonrasındaki 30 gün içinde gerçekleşmiştir. Yaralı sayısı ise 350 bin 855 olarak kaydedilmiştir​

Alkollü trafik kazalarının, ölümle sonuçlanma ihtimali diğer trafik kazalarına göre yaklaşık 3 kat daha fazladır.

Alkollü Araç Kullanmanın Hukuki Sonuçları

Alkollü araç kullanmanın hukuki sonuçları, Karayolları Trafik Kanunu’nun 48. maddesi ve Türk Ceza Kanunu’nun ilgili maddeleri çerçevesinde düzenlenmiştir. Bu kapsamda, alkollü araç kullanmanın tespiti halinde sürücünün ehliyetine el konulmakta, belirli bir süre trafikten men cezası uygulanmaktadır. Promil sınırını aşan sürücüler, idari para cezasına çarptırılmakta, TCK 179/3 maddesi gereğince hapis cezası uygulanmaktadır. Ayrıca, bu kişiler hakkında adli sicil kaydı oluşturulmakta ve tekrar eden durumlarda cezalar ağırlaştırılmaktadır. Yasal düzenlemeler, kamu düzenini korumak ve trafik güvenliğini sağlamak amacıyla uygulanmaktadır.

Alkollü Trafik Kazasında Rücu

Alkollü sürücünün yaptığı trafık kazasında sigorta şirketlerinin rücu ihtimali doğmaktadır. Ticari araçlarda 0.20, hususi araçlarda 0.50 promilin üstünde yapılan kazada sigorta şirketi rücu hakkına sahip olacaktır. Sigorta şirketinin rücu hakkı tazminatı kaldırabildiği/azaltabildiği oranda mümkündür. Dolayısıyla alkollü yapılan trafik kazalarında kazanın alkol nedeniyle gerçekleşip gerçekleşmediğinin tespiti ve alkolden dolayı gerçekleştiyse sigorta şirketinin ne kadarını rücu edebileceğinin belirlenmesi, maddi zararların nasıl tazmin edileceğinin tespiti açısından önem arz etmektedir.

Araç İşletenin Sigorta Yaptırma Zorunluluğu

Motorlu aracın işletilmesi nedeniyle birinin ölümüne ya da yaralanmasına ya da bir şeyin zarara uğramasına sebep olunduğunda, motorlu araç bir teşebbüsün unvanı ya da işletme adı altında ya da bu teşebbüs tarafından kesilen biletle işletiliyorsa motorlu aracın işleteniyle birlikte bağlı olduğu teşebbüsün sahibi, doğan zarardan Karayolları Trafik Kanunu m.85 uyarınca müştereken ve müteselsilen sorumlu olurlar.

Aracın işletildiği esnada doğabilecek zararların karşılanabilmesi adına KTK m.91 hükmü gereği araç işletenlerin mali sorumluluk sigortası yaptırma zorunluluğu bulunmaktadır. Aracın sigortasız olması halinde idari para cezası ve aracın trafikten men edilmesi söz konusu olabilecektir.

Alkollü Trafik Kazasında Rücu Bakımından Promil Sınırları

Karayolları Trafik Kanunu m.48 uyarınca alkollü kişilerin karayolunda araç sürmeleri yasaktır. Bu yasak, kişinin alkollü sayılabilmesi için hangi promil sınırını aşması gerektiği sorusunu akıllara getirmektedir. Bu husus Karayolları Trafik Yönetmeliği ile düzenlenmiştir. Anılan yönetmeliğin 97. Maddesi uyarınca kanlarındaki alkol miktarı 0.50 promilin üzerinde olan hususi otomobil sürücülerinin ve kanlarındaki alkol miktarı 0.20 promilin üstünde olan diğer araç sürücülerinin karayolunda araç sürmeleri yasaktır. Özetle;

  • Hususi otomobil sürücülerinin alkollü sayılabilmeleri için 0.50 promil,
  • Diğer araç sürücülerinin alkollü sayılabilmeleri için 0.20 promil, sınırını aşmaları gerekmektedir.
Sürücünün Alkollü Olması Durumunda Rücu Hakkı
Sürücünün Alkollü Olması Durumunda Rücu Hakkı

Sürücünün Alkollü Olması Durumunda Rücu Hakkı

Kazaya karışan sürücünün alkollü olması, sigortanın üçüncü kişilere poliçe miktarınca ödeme yapmasını engellemeyecektir. Dolayısıyla gerçekleşen kazada sürücünün alkollü olması, sigorta şirketinin üçüncü kişilere yapacağı ödeme açısından önem arz etmemektedir.

Alkollü sürücünün karıştığı kazada üçüncü kişilere ödeme yapan sigorta şirketi, kazayı yapan alkollü sürücüye yaptığı ödemeyi rücu etme hakkına sahiptir. Karayollari Motorlu Araçlar Zorunlu Mali̇ Sorumluluk Si̇gortası Genel Şartları’nın B.4. maddesinin C. fıkrası uyarınca ilgili mevzuatta belirlenen seviyenin üzerinde alkollü içki almış kişilerce veya aynı mevzuatta alkollü içki alamayacağı belirtilen kişilerce alkollü içkialınmak suretiyle kullanılması sırasında meydana gelen zararlara yönelik üçüncü kişilere ödemede bulunan sigortacı sigorta sözleşmesine ve bu sözleşmeye ilişkin kanun hükümlerine göre, tazminatın kaldırılmasını veya azaltılmasını sağlayabileceği oranda kazaya sebebiyet veren sigortalıya rücu edebilir. Sigortacının rücu hakkı Karayolları Trafik Kanunu m.109 uyarınca kendi yükümlülüklerini tam olarak yerine getirdikleri ve rücu edilecek kimseyi öğrendikleri günden başlayarak iki yılda zamanaşımına uğramaktadır.

Alkollü Trafik Kazasında Rücu Edilebilecek Kişiler

Alkollü sürücünün karıştığı kazada zarar gören üçüncü kişilere ödeme yapan sigorta şirketi, ödediği miktarı yalnızca sigorta ettirene rücu edebilecektir. Bu rücu da tazminatı kaldırabileceği/indirebileceği oranda olacaktır.

Sigorta sözleşmesinin tarafı olmayan araç sürücüsüne karşı sigorta şirketi rücu hakkına sahip değildir. Böyle açılan bir dava, husumet yokluğu ile reddedilecektir.

  • Bu doğrultuda verilen kararında Yargıtay, Karayolları Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası Poliçe Genel Şartlarının B.4/2 maddesinde “Ödemede bulunan sigortacı, sigorta sözleşmesine ve bu sözleşmeye ilişkin kanun hükümlerine göre, tazminatın kaldırılmasını veya azaltılmasını sağlayabileceği oranda sigorta ettirene rücu edebilir” hükmünün mevcut olduğunu ve bu nedenle davacı sigortacı söz konusu davayı ancak kendisiyle sözleşme yapan kişiye karşı açabileceğini belirlemiştir. (Yargıtay 17. HD.,  2015/7202 E., 2015/14026 K.)

Zararın Teminat Dışı Olduğunu İspat Yükü Kime Aittir?

Alkollü trafik kazası nedeniyle açılacak rücu davasında, zararın teminat dışında kaldığını ispat yükü sigorta şirketine aittir. İspat yükü kendisinde olan sigorta şirketi, bu durumu somut delillerle kanıtlamalıdır. Eğer ispat edilemezse, rücu hakkının doğmayacağı kabul edilir ve alkollü trafik kazasında rücu davası reddedilir.

  • Yargıtay bir kararında davacının rücu hakkının doğumu için, kazanın münhasıran alkol etkisinde meydana geldiğinin, uzman bilirkişi heyetinden alınacak raporla saptanması gerektiği; rücuya konu edilen zararın teminat dışı kaldığını ispat yükünün davacı sigortacıda olduğu ve bu hususun somut biçimde ispat edilememesi halinde rücu hakkının doğmayacağını kabulün zorunlu olduğu da gözönünde bulundurularak karar verilmesi gerektiğini belirtmiştir. (Yargıtay 17. HD., 2016/11028 E., 2019/4323 K.)
Alkollü Kaza Rücu Davası Delilleri
Alkollü Kaza Rücu Davası Delilleri

Alkollü Trafik Kazası Rücu Davasında Deliller

Alkollü trafik kazasına ilişkin rücu davasında mahkeme, nöroloji uzmanı, hukukçu ve trafik konusunda uzman bilirkişilerden oluşan bilirkişi heyeti tarafından bilirkişi raporu alacaktır. Alınacak rapor, kazanın gerçekleşmesinin yegane nedeninin alkol kullanımı olup olmadığını belirleyecektir. Dolayısıyla, bilirkişi raporu, alkollü trafik kazasında kazanın meydana gelmesinde başka faktörlerin etkili olup olmadığının belirlenmesinde çok önemlidir. Alkollü trafik kazasında rücu davasında mahkemenin belirlemelerini etkileyecek bilirkişi raporunun yanında, trafik kazası tespit tutanakları, olay mahallinde ya da kısa süre sonra hastanede ölçümü yapılmış alkol oranlarına ilişin raporlar, tanık beyanları, kaza tespit tutanağını düzenleyen polislerin olay mahallindeki beyanları da önemli deliller arasında sayılabilecektir.

  • Yargıtay’ın yerleşik uygulamalarında; sürücünün aldığı alkolün oranının doğrudan doğruya sonuca etkisi bulunmaması nedeniyle, mahkemece nöroloji uzmanı, hukukçu ve trafik konusunda uzman bilirkişilerden oluşan bilirkişi kurulu aracılığıyla olayın yalnızca alkolün etkisiyle gerçekleşip gerçekleşmediğinin, alkol dışında başka unsurların da olayın meydana gelmesinde rol oynayıp oynamadığının saptanması, sonuçta olayın tek başına alkolün etkisiyle meydana geldiğinin belirlenmesi durumunda, oluşan hasarın poliçe teminatı dışında kalacağından davanın kabulüne, aksi halinde reddine karar verilmesi gerekeceği ilkesi benimsenmektedir. (Yargıtay 17. HD., 2016/12186 E.,  2019/5678 K.)

Alkollü Trafik Kazasında Rücu Yargıtay Kararları

Yargıtay sigortanın rücu hakkıyla ilgili kararında “Dava, ZMSS poliçesinden kaynaklanan rücuen tazminat istemine ilişkindir. Kazanın meydana gelmesinde diğer araç sürücüsünün kusurunun sadece alkol nedeni ile verilmiş olması ve nörolog, avukat ve trafik polisinden oluşan bilirkişi heyetinden alınan raporda kazanın münhasıran alkolün etkisi ile meydana gelmiş olduğunun tespit edilmiş olması karşısında somut olayda rücu sebebi gerçekleşmiştir. Sigorta şirketinin rücu edebileceği tazminat tutarı, sigortalı araç sürücüsünün kusur oranına ve zarar görenlerin gerçek zararına göre belirlenir. Mahkemece, dava dışı zarar gören yaralı sürücünün gerçek zararı araştırılarak davacı şirketin rücu edebileceği miktar belirlenip sonucuna göre karar verilmesi gerekir.” tespitinde bulunmuştur. (Yargıtay 17. HD., E. 2017/1577, K. 2019/9897)

Yargıtay trafik güvenliğini tehlikeye sokma suçu açısından kararında Kazadan yirmi sekiz dakika sonra yapılan ölçüme göre 0,48 promil alkollü olan, ancak adli tıp uygulamalarına göre alkolün kandaki seviyesinin ortalama olarak 0,15 promil azaldığı gözetildiğinde kaza anında yaklaşık 0,63 promil alkollü olduğu sonucuna ulaşılan sanığın, kanındaki alkol seviyesinin suç tarihindeki düzenlemeye göre cezalandırılmasını gerektiren 1,00 promilin üzerine çıkmaması, emniyetli bir şekilde araç sevk ve idare edemeyecek hâlde olduğuna dair bir bilgi veya belgenin olmaması,

aşamalarda gözüne güneş ışığının gelmesi nedeniyle karşı yönden gelen aracın şeridine girdiği şeklindeki savunmasının aksini ispatlayacak, her türlü şüpheden uzak, kesin ve inandırıcı delil elde edilmemesi ve sürücü belgesine sahip olan kişilerin her zaman güvenli bir şekilde araç sürecekleri kesin olmadığı gibi belge sahibi olmayan kişilerin de mutlaka tehlikeli şekilde araç kullanacaklarının iddia edilememesi nedeniyle sürücü belgesine sahip olmadan araç kullanılmasının suçun unsurları arasında gösterilmemesi karşısında; ehliyetsiz araç kullanmasının ve meydana gelen kazada taksirinin bulunmasının, trafik güvenliğini tehlikeye sokma suçunun oluşumuna yeterli olmadığı, bu nedenle kasten işlenen trafik güvenliğini tehlikeye sokma suçunun yasal unsurlarının oluşmadığı kabul edilmelidir.” tespitinde bulunmuştur. (Yargıtay CGK., E. 2018/12-277, K. 2019/585)

Yargıtay promil sınırının aşılıp aşılmadığına ilişkin bir kararında “Dosya kapsamına göre, yapılan alkol ölçümü sonucunda muterizin 09/03/2019 tarihinde saat 20:08 itibari ile 0.62 promil alkollü olduğunun tespit edildiği, ancak muterizin itirazına dayanak olarak ibraz edilen Dr. E. A. Eğitim ve Araştırma Hastanesince düzenlenen aynı tarihli ve saat 21:59’da tanzim edilen raporda ise kanda alkol oranının 0 olarak tespit edildiğinin bildirildiği, her iki ölçüm arasında 1 saat 51 dakika kadar fark bulunduğu ve tıbben her bir saatte kişinin kanındaki alkol oranının 0.15 promil düzeyinde azalma göstereceği nazara alındığında, kabahatlinin trafik çevirmesi yapıldığı an itibari ile kabahati oluşturacak düzeyde alkollü olmadığı açıkça anlaşıldığı gözetilmeden karar verilmesinde isabet görülmemiştir.” (Yargıtay 19. CD., E. 2020/895, K. 2020/2079)

Trafik Kazasında Karşı Taraf Alkollü İse

Trafik kazasında karşı tarafın alkollü olması, bu kişinin otomatik olarak kusurlu sayılacağı anlamına gelmez. Karayolları Trafik Kanunu ve Yargıtay kararları, kazanın tüm koşullarını dikkate alarak kusur oranını belirler. Alkollü sürücü, kaza sırasında diğer kurallara uymuşsa ve kazanın sebebi alkol dışında bir durumsa, kusur oranı bu doğrultuda belirlenir. Ancak, alkol seviyesinin yüksek olması durumunda, sürücünün ehliyetine el konulur ve idari para cezası uygulanır. Kazada mağdur olan taraf, tazminat davası açarak zararın giderilmesini talep edebilir.

Alkollü Kazada Kusur Oranı

Alkollü sürücünün karıştığı trafik kazalarında kusur oranı, olayın tüm koşulları dikkate alınarak belirlenir. Karayolları Trafik Kanunu, alkol sınırını aşan sürücülerin kaza yapması durumunda, tek başına bu durumun kusur teşkil etmeyeceğini vurgular. Kusur oranı belirlenirken, kaza anındaki hız, yol durumu ve diğer sürücülerin hareketleri gibi tüm faktörler göz önünde bulundurulur. Alkol, kusur oranını etkileyen bir faktördür; ancak kazanın tüm unsurları değerlendirilmeden tam bir kusur tespiti yapılamaz.

Alkollü Araç Kullanıldığında Sigorta Ödeme Yapar mı?
Alkollü Araç Kullanıldığında Sigorta Ödeme Yapar mı?

Alkollü Araç Kullanıldığında Sigorta Ödeme Yapar mı?

Alkollü araç kullanan kişinin kazaya karışması, sigorta şirketinin zarar gören üçüncü kişilere yapacağı ödemeyi engelleyen bir durum değildir. Sigorta şirketi, kazaya karışan kişinin alkol durumu önemli olmaksızın, zarar gören üçüncü kişilere poliçe miktarınca ödeme yapmak zorundadır. Sürücünün alkollü olması, sigortacının rücu hakkı bakımından önem arz etmektedir. Bu bağlamda sürücünün alkollü olması nedeniyle kazaya ilişkin yapılacak incelemede sigortacı, kusuru kaldırabileceği ya da azaltabileceği oranda rücu hakkına sahip olacaktır.

Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali̇ Sorumluluk Si̇gortası Genel Şartları B.4. maddesi uyarınca Sigortacı, sürücünün alkollü olması halinde rücu sebeplerine dayanarak üçüncü kişilerin zararını karşılamaya yönelik tazminat sürecini geciktiremez ve bu sebeplere dayalı bilgi ve belgeyi hak sahibinden talep edemez.

Kasko Alkollü Kazayı Öder mi?
Kasko Alkollü Kazayı Öder mi?

Kasko Alkollü Kazayı Öder mi?

Kasko sigortası; taşıtın kaza ve çeşitli hasarlara karşı güvence altına alınmasını sağlayan bir sigorta çeşididir. Kasko sigortası, anlaşmanın sağlandığı poliçe bağlamında kendi aracınızın hasarını teminat altına alır ve zorunlu değildir. Kara Araçları Kasko Sigortası Genel Şartları A.5. maddesi uyarınca Karayolları Trafik Yönetmeliğinde belirlenen seviyenin üzerinde alkollü içki almış kişilerce veya aynı mevzuatta alkollü içki alamayacağı belirtilen kişilerce alkollü içki alınmak suretiyle kullanılması sırasında meydana gelen zararlar, kasko teminatının kapsamı dışında kalacaktır. Dolayısıyla 0.50 promilin üzerinde alkolle kazaya karışan sürücünün aracında meydana gelen zararlar kasko tarafından karşılanmayacaktır.

Alkollü Araç Kullanma Cezası 2024

Alkollü araç kullanımı, ilk tespitinde dahi cezai yaptırımlar ile sonuçlanır. Sürücünün kan alkol seviyesinin belirtilen sınırların üzerinde olduğu tespit edildiğinde, bu durumun tekrarına bağlı olarak ceza miktarları artar ve daha ağır yaptırımlar uygulanır.

Alkol Limitleri:

  • Hususi otomobil sürücüleri için kan alkol sınırı 0.50 promil olarak belirlenmiştir.
  • Ticari araç sürücüleri, kamu hizmeti gören araç sürücüleri ve ağır taşıt sürücüleri için bu sınır 0.20 promildir.
  1. Defa Alkollü Araç Kullanma Cezası 6.439 TL, araç trafikten menedilir, sürücü belgesi 6 ay süreyle alınır.
  2. Defa Alkollü Araç Kullanma Cezası 8.075 TL, araç trafikten menedilir, sürücü belgesine 2 yıl süreyle alınır, ehliyetine 20 Ceza puanı uygulanır.
  3. Defa Alkollü Araç Kullanma Cezası 12.977 TL, araç trafikten mededilir, Sürücü ehliyeti 5 yıl alınır, ehliyetine 20 ceza puanı uygulanır.

Bu yaptırımlar, sürücünün trafik güvenliğini ihlal ettiği durumlarda artırılabilir ve hatta hapis cezası ile sonuçlanabilir.


Alkollü Araç Kullanmanın Trafik Ceza Puanları ve Ehliyete Etkisi

Trafik ceza puanı sistemi, sürücülerin trafik ihlallerini değerlendirmek ve bu ihlallerin sonucunda belirli yaptırımlar uygulamak için kullanılan bir sistemdir. Alkollü araç kullanımı, bu sistemde ciddi sonuçlar doğuran ihlaller arasında yer alır.

  • Trafik Ceza Puanları:
    • Alkollü araç kullanımı tespit edilen sürücüye 20 ceza puanı uygulanır.
    • Eğer sürücü bir yıl içerisinde 100 ceza puanını aşarsa, sürücü belgesine el konulur ve sürücünün yeniden eğitime tabi tutulması gerekebilir.

Ehliyetin İptali ve Yeniden Alınması:
Alkollü araç kullanımı nedeniyle ehliyetine el konulan sürücüler, belirtilen süre sonunda psikoteknik değerlendirme ve psikiyatri muayenesinden geçmek zorundadır. Bu değerlendirmelerin sonucunda, sürücünün ehliyetini geri alabilmesi için gerekli şartları yerine getirmesi gerekmektedir. Eğer sürücü bu değerlendirmelerden geçemezse, ehliyetin iadesi söz konusu olmayabilir.

Alkollü Sürücü Aracıma Çarptı

Alkollü bir sürücünün aracınıza çarpması durumunda, Karayolları Trafik Kanunu uyarınca derhal alkol testi yapılır ve sürücünün kusur durumu değerlendirilir. Alkol testi pozitif çıkan sürücü, kaza ile ilgili kusur oranı ne olursa olsun, ehliyete el konulması ve idari para cezası ile karşı karşıya kalır. Eğer karşı tarafın kusuru tamamen alkolden kaynaklanıyorsa, tazminat davası açabilir ve zararın karşılanmasını talep edebilirsiniz. Hukuki süreçte, karşı tarafın alkol seviyesi dikkate alınır ve tazminat talepleriniz mahkeme tarafından değerlendirilir.

Alkollü Yaralamalı Trafik Kazası Cezası

Türk Ceza Kanunu’nun 89. maddesi, alkollü araç kullanımı sonucu yaralamalı bir trafik kazasına sebebiyet veren sürücünün “Taksirle Yaralama” suçu kapsamında yargılanmasını öngörür. Alkollü sürücü, yaralanmanın derecesine göre 3 aydan 1 yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır. Eğer yaralama durumu ağır ise ceza yarı oranında artırılır. Ayrıca, sürücünün ehliyetine 2 ila 5 yıl arasında el konulur. Mahkeme, yaralanan tarafın zararını tazmin etme yükümlülüğünü de sürücüye yükler. Bu cezalar, kazaya sebebiyet veren sürücünün alkol seviyesinin yüksek olmasına göre ağırlaştırılabilir.

Daha fazla bilgi için İzmir Trafik Kazası Avukatı sayfamıza hemen göz atabilirsiniz.

Hususi kamyonet alkol sınırı

Hususi araçlar için trafikteki alkol sınırı 0,50 promildir. Hususi araç dışında kalan yani ticari araçlarda alkol promil sınırı ise 0,20 promildir.

0.50 promil alkol kaç bira

0.50 promil alkol, yaklaşık iki şişe bira ile alınabilme ihtimali vardır. Bu durum çeşitli faktörlere göre değişkenlik gösterebilecektir.

Ticari araç alkol sınırı

Ticari araçlarda alkol sınırı hususi araçlardan farklı olarak 0.20 promildir.

100 promil üstü alkol mahkeme cezası

100 promil üstü alkolde, TCK 179. Maddesi uyarınca trafik güvenliğini tehlikeye sokma suçu bağlamında kamu davası açılacaktır. Alkollü araç kullanma nedeniyle trafik güvenliğini tehlikeye sokma suçunun cezası ise 3 aydan 2 yıla kadar hapis cezasıdır.

220 promil alkol ne kadar

220 Promil alkol, 2 promil alkole (200 mg alkol/100 ml kan (200:100=2)) tekabül etmektedir.

Kamyonet alkol sınırı

Kamyonet alkol sınırı, ticari mi hususi mi olduğuna göre değişkenlik gösterecektir. Hususi kamyonetlerde 0.50 promil alkol sınırı varken, ticari kamyonetlerde 0.20 promil alkol bulunmaktadır.

300 promil alkol kaç bira

Bir şişe biranın 0.3-0.4 promil alkol olduğu varsayımında 10 şişeden fazla bira 3 promil alkole denk geleceği söylenebilir. Oran ve promil, çeşitli değişkenlere göre farklılık gösterecektir.

Kasko alkol sınırı

Kasko 0.50 promilin altında gerçekleşen kazalarda devreye girecektir. Ancak 0.50 promilin üstündeki kazalarda kasko teminatı devre dışı kalacaktır.

https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.2918.pdf

https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=8182&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5

https://www.mevzuat.gov.tr/File/GeneratePdf?mevzuatNo=20752&mevzuatTur=Teblig&mevzuatTertip=5

https://karararama.yargitay.gov.tr

https://www.tsb.org.tr/content/Legislations/Kara_Araclar%C4%B1_Kasko_Sigortas%C4%B1_Genel_Sartlar%C4%B1.pdf

Daha fazla hukuk makalesine en doğru bilgilerle ulaşmak istiyorsanız Ölümlü Trafik Kazası Tazminat gibi yazıları okuyabilirsiniz.

Bir yanıt yazın

Son İçerikler

Kategoriler