Araç Değer Kaybı Davası

Araç Değer Kaybı Davası

Araç değer kaybı davası öncesinde trafik kazasının meydana geldiği andan sonra kaza tespit tutanağı tutularak polis devreye girmeden anlaşılabilir. Maddi hasarlı trafik kazası sonucunda anlaşılamaması halinde polis çağırmak gereklidir. Trafik kazaları araç değer kaybı davası ile de mağduriyetin giderilmesi hedeflenir.

Araç Değer Kaybı Nedir?

Araç değer kaybı en genel tanımıyla, karşılıklı gerçekleştirilen bir trafik kazası sonucunda, aracın ikinci el piyasa değerindeki düşüşünü ifade eden kavramdır. Bu kavram, bir aracın ne kadar muazzam onarımı gerçekleşirse gerçekleşsin, piyasa şartları gereği değerinin düşmesi nedeniyle ortaya çıkmıştır. Değer kaybı ile bu değer azalmasının tazmin edilmesi amaçlanmaktadır.

Araç Değer Kaybı
Araç Değer Kaybı

Araç Değer Kaybının Türk Hukukundaki Yeri

Araç değer kaybı, Türk hukukunda yerleşik ve özel düzenlemeler içeren bir kavram değildir. Yargıtay kararlarıyla hukukumuza giriş yapan araç değer kaybına daha sonrasında yasal zeminde de karşılığını bulmuştur.

Yargıtay 17. Hukuk Dairesi, 2017/980 Esas, 2018/1219 Karar No’lu kararında, kendi belirlediği değer kaybı kriterlerine uygun olmayan inceleme ile oluşturulmuş olan bilirkişi raporunun esas alındığı ilk derece mahkemesi kararını bozmuştur. Bu doğrultuda mahkeme tarafından belirli konularda inceleme yapılarak karar verilmesi gerekliliğini vurgulamıştır. Yargıtay’ın değer kaybı davasında tazminat belirlemesinde mahkemede incelenmesini istediği konular şunlardır:

  • Aracın modeli,
  • Markası,
  • Özellikleri,
  • Hasarı,
  • Yapılan onarım işlemleri,
  • Kilometresi,
  • Olay tarihindeki yaşı,
  • Davacı tarafın iddiaları, davalı tarafın savunmaları ve tüm dosya kapsamı birlikte değerlendirilerek aracın kaza öncesi hasarsız ikinci el piyasa rayiç değeri ile kaza meydana geldikten ve tamir edildikten sonraki ikinci el piyasa rayiç değeri arasındaki farka göre değer kaybı zararının belirlenmesi gerekmektedir.

Yargıtay içtihatlarıyla gelişmeye başlayan bu alanın yasal zeminine ise, Karayolları Trafik Kanunu uyarınca motorlu araç işletenlerine yüklenen hukuki sorumluluk için düzenlenen Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortasına yönelik ilgililerinin hak ve yükümlülüklerine ilişkin usul ve esasların düzenlenmesi amacıyla oluşturulan “Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali̇ Sorumluluk Sigortası Genel Şartlarının A.5. başlıklı maddesinde yer verilmiştir.

Maddi Zararlar Teminatı başlığıyla ele alınan konu, hak sahibinin işbu Genel Şartlarda belirtilen ve hasara uğrayan araçta ortaya çıkan değer kaybı dahil doğrudan malları üzerindeki eksilme olarak ifade edilmiştir. Araç değer kaybının, istem halinde Genel Şartların EK’ inde yer alan esaslara uyularak, Kurumca belirlenen usul ve esaslara göre atanan sigorta eksperi tarafından tespit edileceği düzenlenmiştir.

Araç Değer Kaybı Sigorta Şirketi
Araç Değer Kaybı Sigorta Şirketi

Araç Değer Kaybı Davası

2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nun 97. Maddesi uyarınca, zarara uğrayan araç sahibi, dava yoluna gitmeden önce ilgili sigorta firmasına başvuru yapması gerekmektedir. Sigorta firması, başvuru tarihinden itibaren en geç 15 gün içinde herhangi bir yanıt vermez ya da verdiği karşılığın talebe yeterli olmadığı hususunda uyuşmazlık olması halinde, zarar gören dava açabilecek ya da 5864 sayılı Kanun bağlamında tahkime başvurabilecektir.

Uygulamada bu başvuru, amacına tam olarak hizmet etmemektedir. Sigorta şirketleri çoğunlukla başvurulara bu tarihte yanıt vermemektedir. Bu sayede süreci mahkemeye taşıyarak ödemeyi daha geç yapma ve zaman kazanma yoluna gitmektedirler.

Araç Değer Kaybı Davası Nasıl Açılır?

Araç değer kaybının tazmini, Sigorta Tahkim Komisyonunda görülecek tahkim yolu Asliye Hukuk Mahkemesi ya da Asliye Ticaret Mahkemesinde açılacak değer kaybı davası olmak üzere 3 yoldan sağlanabilir. Dava ve tahkim yolunun ikisinde de, bu yollara başvurmadan önce kaybın tazmini için ilgililere ihtar ya da başvuru sürecinin tamamlanması gerekmektedir.

Araç Değer Kaybı Kimlerden İstenebilir?

Araç değer kaybı sigorta teminat limitleri kapsamındadır. Yani maddi hasardan sorumlu sigorta şirketi değer kaybı tazminatını ödemekle yükümlüdür. Araç değer kaybından sorumlu birinci derecede kusurlu sürücü ve işletenidir. Aracına zorunlu sigorta yaptıran sorumlular. Bu yükümlülükten kurtulmaktadır. Ancak teminat değer kaybı miktarı sigorta teminat limitlerini aştığı durumlarda arta kalan tutar sürücü ve araç sahibinden talep edilebilir.

Araç değer kaybı kimlerden istenir:

  • Sigorta şirketi
  • Kusurlu sürücü
  • Araç sahibi

Araç Değer Kaybı Davası Ne Kadar Sürer?

Bu başlık Sigortacılık Tahkim Komisyonunda yapılacak tahkim başvurusu ve Asliye Ticaret Mahkemesinde açılacak değer kaybı davası yolu olarak iki ayrı şekilde incelenmelidir. Karayolları Trafik Kanunu’nun 97. Maddesi uyarınca zarar gören aracın sahibi sigorta firmasına başvurusunun ardından ret yanıtı alırsa ya da 15 gün içinde dönüş sağlanmazsa;

  • Sigorta Tahkim Komisyonuna başvurarak Tahkim yoluna gidebilir. Tahkime başvurulmasıyla Sigortacılık Kanunun 30. Maddesinin 15.fıkrası uyarınca raportör başvuruyu inceler ve kendisine gelmesinden itibaren en geç 15 gün içinde incelemeyi tamamlar. İlgili kanunun 30. Maddesinin 16. Fıkrası bağlamında da Sigorta Hakemleri, görevlendirildikleri olayı, görevlendirilmelerinden itibaren 4 ay içinde karara bağlamak zorundadır. Nihayetinde, Tahkim yolu; raportör incelemesi, hakemin karar verme süresi, tebligatlar ve kararın icrası dikkate alındığında 5-6 aylık sürede tamamlanabilecektir.
  • Bir diğer yol ise Asliye Ticaret Mahkemesinde açılacak olan değer kaybı davasıdır. Asliye Ticaret Mahkemesinde açılacak davada, davanın açıldığı yerdeki mahkemenin iş yükü yoğunluğu davanın karara bağlanması süresine doğrudan etki edecektir. Bununla birlikte davadaki keşif, bilirkişi incelemesi gibi usul işlemlerinin de sürelere etkisi bulunacaktır. Toparlamak gerekirse, Asliye Ticaret Mahkemesinde açılacak değer kaybı davasının yaklaşık 2 yılda karara bağlanabileceği söylenebilecektir.

Araç Değer Kaybı Davası Görevli Mahkeme

Araç değer kaybı davasında görevli mahkemenin neresi olduğu, Türk hukukunda uzunca süre tartışma konusu olmuştur. Yargıtay’ın verdiği karar ile artık trafik kazasında kusurlu olan tarafın sigorta şirketine açılacak davada görevli mahkemenin Asliye Ticaret Mahkemesi olduğu, kusurlu tarafın kendisine açılacak değer kaybı davasında ise görevli mahkemenin asliye hukuk mahkemesi olduğu kabul edilmektedir.

Söz konusu kararında Yargıtay şu tespitlerde bulunmuştur:

  • 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 4/1-a maddesi gereği her iki tarafın ticari işletmesi ile ilgili olup olmadığına bakılmaksızın Türk Ticaret Kanunu’nda düzenlenen hususlar ticari davalardır.
  • TTK m.5/1 uyarınca ticari davalarda görevli mahkeme asliye ticaret mahkemesidir.
  • Sigorta hukuku 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 6. kitabında 1401 ve devamı maddelerinde, zorunlu sorumluluk sigortası ise 1483 ve devamı maddelerinde düzenlenmiştir.
  • Dolayısıyla sigortacılığın Ticaret kanununda düzenlenmesi nedeniyle dava ticari dava sayılıp Asliye Ticaret Mahkemesinde açılmalıdır.(Yargıtay 17. Hukuk Dairesi 2016/14740 E., 2017/1909 K.)

Araç Değer Kaybı Davalarında Yetkili Mahkeme

Araç Değer kaybı davasında yetkili mahkeme, Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası Genel Şartlarının C.7 maddesinde düzenlenmiştir:

  • “Sigortacının başvuru tarihinden itibaren en geç on beş gün içinde başvuruyu yazılı olarak cevaplamaması halinde
  • verilen cevabın talebi kısmen veya tamamen karşılamadığına ilişkin uyuşmazlık olması hâlinde
  • tazminat tutarında anlaşma sağlanamadığı hallerde

sigortacının merkez veya şubesinin veya sigorta sözleşmesini yapan acentenin bulunduğu yer mahkemelerinde, kazanın meydana geldiği yer mahkemesinde ya da zarar görenin ikametgâhının bulunduğu yer mahkemesinde dava açılabileceği gibi uyuşmazlığın çözümü için Sigorta Tahkim Komisyonuna da başvurulabilir.

Sigorta Tahkim Komisyonu Nedir?

5684 Sayılı Sigortacılık Kanunu bağlamında kurulan Sigorta Tahkim Komisyonu, İstanbul’da bulunmaktadır. Komisyonun aldığı kararlar mahkeme ilamı niteliğindedir. Komisyonun kimlerden oluştuğu Sigortacılık Kanunu’nun 30. Maddesinin 2. Fıkrasında düzenlenmiştir. Sigorta hakemlerinde aranan özellikler ise Sigortacılık Kanunu’nun 30. Maddenin 8.Fıkrasında düzenlenmiştir.

Sigorta Tahkim Komisyonu, sigorta ettiren veya sigorta sözleşmesinden menfaat sağlayan kişiler ile riski üstlenen taraf arasında sigorta sözleşmesinden veya Hesaptan faydalanacak kişiler ile Hesap arasında doğan uyuşmazlıkların çözümü amacıyla kurulmuştur.

Sigorta hakemleri, bir uyuşmazlığı önlerine gelmesinden itibaren 4 ay içinde yasa gereği karara bağlamalıdır. Bu sayede Tahkim yolu, değer kaybı uyuşmazlıklarının mahkeme yolundan çok daha kısa süre içerisinde tamamlanmasını sağlamaktadır.

28 Şubat 2023’te yayınlanan Resmi Gazetede “SİGORTACILIK KANUNUNUN 30 UNCU MADDESİNİN ON İKİNCİ VE ON BEŞİNCİ FIKRALARINDA YER ALAN PARASAL SINIRLARIN ARTIRILMASINA İLİŞKİN TEBLİĞDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR TEBLİĞ” bulunmaktadır. Bu tebliğe göre Sigorta Tahkim Komisyonu nezdinde 15.000,00-TL’nin altındaki uyuşmazlıklara yönelik verilen hakem kararları kesindir. 15.000,00-TL ve daha üzerindeki uyuşmazlıklar hakkında verilen hakem kararlarına karşı kararın Komisyonca ilgiliye bildiriminden itibaren on gün içinde bir defaya mahsus olmak üzere Komisyon nezdinde itiraz edilebilir. İtiraz, hakem kararını durdurur. İtiraz üzerine dosyanın itiraz heyetine intikalinden itibaren iki ay içinde karara bağlanması gerekmektedir. İtiraz üzerine verilen kararlar kesindir.

Uyuşmazlığın değeri 238.730,00-TL’nin üzerinde olan dosyalarda itiraz üzerine verilen kararlara karşı temyize gidilebilir.

Şu hallerde ise, dosya değerine bakılmaksızın her halükarda temyize gidilmesi mümkündür:

  • tahkim süresinin sona ermesinden sonra karar verilmiş olması,
  • talep edilmemiş bir şey hakkında karar verilmiş olması,
  • hakemlerin yetkileri dahilinde olmayan konularda karar vermesi ve hakemlerin, tarafların iddiaları hakkında karar vermemesi.

Temyize ilişkin usûl ve esaslar hakkında Hukuk Usûlü Muhakemeleri Kanunu uygulanır.

Araç Değer Kaybı Davası Masrafı (Sigorta Tahkim Komisyonu)

Sigorta Tahkim Komisyonuna başvuru ücretleri şu şekildedir:

Uyuşmazlığa Konu Miktar (TL)Başvuru Ücreti (TL)
0 – 5.000320
5.001 – 10.000715
10.001 – 50.0001030
50001- ….Uyuşmazlık tutarının %1,5’u ( En az 1030 TL olmak üzere)

Sigorta Tahkim Komisyonunda değer kaybı tazminatı uyuşmazlığında bilirkişi raporu ücreti 2024 yılında 1.000,00-TL olarak belirlenmiştir.

Komisyona yapılacak araç değer kaybı tazminatına yönelik başvuru ve bilirkişi masraflarının 2024 itibariyle 2-3 bin TL’ye karşılık geldiği görülmektedir.

Araç Değer Kaybı Davası Masrafı (Asliye Ticaret Mahkemesi)

Asliye Ticaret Mahkemesinde açılacak araç değer kaybı davalarında masraflar nispi olarak hesaplanmaktadır. Bu bakımdan keşif ve bilirkişi masrafları hesaba katılmadığında araç değer kaybı davası şu şekilde olacaktır:

Başvuru Harcı: 427.6 TL, Dosya Gideri: 22.1 TL, Peşin Harç: 1.708 TL, Tebligat Gideri: 870 TL, Vekalet Suret Harcı: 121.6 TL, Diğer İş Ve İşlemler :250 TL olmak üzere yaklaşık 3-4 bin TL masraf ortaya çıkacaktır.

Araç değer kaybı davalarında bilirkişi masrafı olarak ise ortalama 2 bin TL alınmaktadır.

Araç Değer Kaybı Avukat Ücretleri 2024

Araç değer kaybı davalarında sigorta avukatı ücretleri, her yıl tespiti yapılan Asgari Tarife üzerinden belirlenmektedir. 2024 yılında baro tarafından belirlenen asgari ücret tarifesine göre 17.900 TL’dir. Avukatlar bu tarifenin altında dosya alamayacaklardır. Uygulamada da değer kaybı davalarında tazminat üzerinden yüzdelik oran olarak anlaşmalar yapılmaktadır.

KONUSU PARA OLAN İŞLER İÇİN ÜCRET

İlk 200.000 TL için%16
Sonra gelen 200.000 TL için%15
Sonra gelen 400.000 TL için%14
Sonra gelen 600.000 TL için%11
Sonra gelen 800.000 TL için%8
Sonra gelen 1.000.000 TL için%5
Sonra gelen 1.200.000 TL için%3

Araç Değer Kaybı Hesaplama

20 Mart 2020’de yayınlanan Resmi Gazetede bulunan Karayollari Motorlu Araçlar Zorunlu Mali̇ Sorumluluk Si̇gortası Genel Şartlarında değişiklik yapılmasına Dai̇r Genel Şartlara göre araç değer kaybı hesaplama formülü şu şekildedir:

Öncelikle söz konusu formülde aracın kilometresi ve rayiç değeri önem arz etmektedir.

Baz değer kaybı: Aracın rayiç değeri x %19

Total değer kaybı: Baz değer kaybı x Hasar Boyutu Katsayısı x Araç Kullanılmışlık Düzeyi (km) Katsayısı

KodHasar BoyutuKatsayı
A1Büyük Hasar0.90
A2Orta Hasar0.75
A3Küçük Hasar0.50
A4Basit Hasar0.25
Kullanılmışlık Düzeyi (Km)Katsayı
0 – 14.9990.90
15.000 – 29.9990.80
30.000 – 44.9990.60
45.000 – 59.9990.40
60.000 – 74.9990.30
75.000 – 149.9990.20
150.000 ve üzeri0.10
    

*Hasar Büyüklüğü Tanımları

KodPiyasa Değeri 0 – 75.000 TLPiyasa Değeri 75.001-150.000 TLPiyasa Değeri 150.001-300.000 TLPiyasa Değeri 300.001 TL ve Üzeri Araçlar
A1%25.01 ve üzeri%20.01 ve üzeri%20.01 ve üzeri%20.01 ve üzeri
A2%15.01-%25%12.01-%20%10.01 -%20%8.01 -%20
A3%5.01-%15%4,01-%12%3.01-%10%2,01-%8
A4% 5’e kadar%4’e kadar%3’e kadar%2’e kadar

(Veriler 20 Mart 2020 günü yayınlanan Resmi Gazete’den alınmıştır.)

Araç Değer Kaybı Başvuru Dilekçesi Örneği

Değer kaybı başvuru dilekçesi kazada kusurlu bulunan tarafın sigorta şirketine yazılmaktadır. Kazanın hangi tarihte gerçekleştiği, poliçe numarası, araç plakası ve kazanın nasıl gerçekleştiği gibi tüm ayrıntılar yer almalıdır. Araç Değer Kaybı Başvuru Dilekçesi Örneğine ek olarak Kaza Tespit Tutanağı, eksper raporu, fatura gibi evraklar ekler kısmında yer almalıdır.

Araç değer kaybı başvuru dilekçesi WORD ve PDF örneklerini bırakacağımız link üzerinden inceleyebilirsiniz.

Araç Değer Kaybı Dava Dilekçesi

Araç değer kaybı davası; sigorta şirketine karşı açılması halinde Asliye Ticaret Mahkemesine değer kaybı dava dilekçesi verilerek açılmaktadır. Ancak kusurlu tarafın sigortası bulunmaması gibi durumlarda kazaya sebep olan kişi veya kişilere açılması halinde değer kaybı dilekçesi Asliye Hukuk Mahkemesine yazılmaktadır.

Araç değer kaybı dava dilekçesi mağdur kazazede tarafından yazılacağı gibi vekili olarak atadığı trafik kazası avukatı tarafından da yazılmaktadır. Dava dilekçesinin yazılması fazlaca ayrıntı ve tecrübe gerektiren bir durum olmasından kaynaklı yazılmadan önce alanında uzman trafik kazası avukatından hukuki destek alınmalıdır.

Araç değer kaybı PDF ve Word dava dilekçesi örnekleri;

Arac-Deger-Kaybi-Dava-Dilekcesi-Word indir

Araç Değer Kaybı Şartları 2024

Kaza sonrası hasarlı araç sahibi, değer kaybı davasını açabilir. Araç malikinin değer kaybı talebinde bulunabilmesi için;

  1. Kazanın üzerinden 2 yıl geçmemiş olmalı,
  2. Değer kaybı talep eden taraf kazada %100 kusurlu olmamalı,
  3. Kaza nedeniyle araçta bir hasar oluşmalı ve bu hasar onarılmalı,
  4. Hasarlanan parçaların daha öncesinde bir başka kaza nedeni ile onarılmamış olması gerekmektedir.

Değer Kaybı Davası Açma Şartları

Değer kaybı davasında, genel dava şartlarının yanında sigorta şirketine zorunlu başvuru şartı bulunmaktadır. Buna göre değer kaybına uğrayan aracın sahibi, sigorta şirketine başvurarak ret yanıtı alması ya da başvurusuna 15 gün içerisinde dönüş alamaması üzerine değer kaybı davası açabilecektir.

Araç Değer Kaybı Başvurusu
Araç Değer Kaybı Başvurusu

Araç Değer Kaybı Başvurusu Nasıl Yapılır?

Araç değer kaybı başvurusu kusurlu sürücünün sigorta şirketine yapılmalıdır. Sigorta şirketinin ret yanıtı vermesi ya da 15 gün içinde yanıt vermemesi üzerine Sigorta Tahkim Komisyonuna ya da Asliye Ticaret Mahkemesine dilekçe ile başvuru yapılır. Bu dilekçe ekinde lehe sonuç alabilmek ve iddiaları delillendirebilmek adına:

  • Kaza tespit tutanağı,
  • Hasar ve onarım ekspertiz raporu,
  • Olaya ilişkin fotoğraf ve videolar,
  • Sigorta şirketine öngörülen usulde başvurulduğunu gösteren belge vb. Ekler önem arz etmektedir.

Araç Değer Kaybı Yaş Sınırı

Araç değer kaybı tazminatına yönelik araçlara yaş sınırı getirilmemiştir. Aracın yaşı ne olursa olsun araç değer kaybı tazminatı başvurusu yapılabilecektir. Başvurularda aracın yaşının, değer kaybı hesaplamasında dolaylı olarak etkisi bulunmaktadır.

Araç Değer Kaybı KM Sınırı

2021 yılında yapılan değişikle değer kaybındaki kilometre sınırı kaldırılmıştır. Daha önce 165.000 kilometre üzerindeki araçlar değer kaybı talebinde bulunamıyordu.

Araç Değer Kaybı Davası Zamanaşımı Süresi

Araç değer kaybında başvuru süresi 6098 Sayılı Türk Borçlar Kanunu m.72 uyarınca 2 yıldır. Kazanın meydana geldiği tarihten itibaren 2 yıl içerisinde değer kaybı talebinde bulanbilirsiniz.

İkame Araç Bedeli 2024

İkame araç bedeli tazminatı, aracın hasar ve onarımı nedeniyle kullanılamadığı gün sayısı ile aracın günlük kiralama bedeli çarpılarak bulunur.

İkame Araç Bedeli Kimden Talep Edilir?

İkame araç bedeli, Trafik sigortası genel şartları bağlamındaki trafik sigortası teminat limitleri kapsamı dışında tutulmuştur. İkame araç bedelinden kusurlu araç sürücüsü ve araç sahibi müştereken ve müteselsilen sorumludur. Bu nedenle değer kaybına uğrayan kimse ikame araç bedelini sigorta şirketinden değil, kusurlu araç sürücüsü ve araç sahibinden talep edebilecektir.

Ağır Hasar Kaydı Nedir?
Ağır Hasar Kaydı Nedir?

Ağır Hasar Kaydı Nedir?

Kaza sonucunda ağır hasar alan araçlar sigorta eksperinin yaptığı değerlendirme sonucunda perte çıkarılır. Ve araç üzerine tramerde “ağır hasar kaydı” girilir. Ağır hasarlı araçlar trafikten çekilir. Mağdur kişiye sigorta şirketi teminat limitleri dahilinde ödeme yapar. Araç sahibi isterse aracını sovtaj üzerinden satması için yetkilendirir ya da aracını kendisi satabilir.

Araç Değer Kaybı Nasıl Alınır ?

Araç değer kaybı öncelikle sigorta şirketine başvuru ile, başvuruyla birebir uyumlu karşılık elde edilememesi halinde Asliye Ticaret Mahkemesinde dava ile ya da Sigorta Tahkim Komisyonuna başvuru yolu ile alınır.

Araç Değer Kaybı Avukatı

Araç değer kaybı davası, içerisinde birçok hukuki meseleyi barındıran, pratik hayatta da birçok bilgi ve matematiksel hesaplamayı içeren bir uyuşmazlıktır. Bu davaya yönelik özel dava şartı öngörülmesi, değer kaybı hesaplamasının ince işçilik ve özel hesaplamalar gerektirmesi ve uğranılan zararın tamamının tazmin edilebilmesi için profesyonel bir inceleme gerektirmesi nedeniyle, bu davalarla ilgilenen ve deneyimi olan avukatlara başvurulması, zarara uğrayanın yararına olacaktır.

Araç Değer Kaybı Avukatı Ücretleri 2024 Yılında Hangi Aralıklardadır?

Uygulamada araç değer kaybı davalarında avukatlar, tazminat miktarı üzerinden oransal bir pay talep etmektedirler. Bu bağlamda anlaşmalar çoğunlukla yapılan görüşmeler neticesinde tazminattan pay olarak belirlenmektedir.

Asliye Ticaret Mahkemesi, Asliye Hukuk Mahkemesi ve Sigorta Tahkim Komisyonu’nda araç değer kaybı davalarında vekalet ücreti, 17.900 TL olarak belirlenmiştir. Bu ücret, davayı kazanan tarafa, karşı tarafın avukatlık ücretlerini karşılamak için ödenir.

Değer kaybı avukat ücretlerinde baro tarifesinden uygulanabilecek başlıklar:

Değeri parayla ölçülebilen Davalar17.900 TL’den Az olmamak üzere dava değerinin % 15’i
Değeri parayla ölçülemeyen Davalar17.900 TL
Maddi, Manevi Tazminat Talepli Davalar17.900 TL’den Az olmamak üzere dava değerinin % 15’i
Büroda sözlü danışma – ilk 1 saate kadar2.300 TL

Araç Değer Kaybı Alınamayacak Araçlar?

itfaiye araçları,
Belediye otobüsleri,
Tekerlekli/paletli ve zırhlı toplumsal müdahale araçları,
Yol süpürme araçları,
Yabancı plakalı araçlar

Ağır hasarlı araçta değer kaybı olur mu?

Ağır hasarlı araçlarda değer kaybı ödemesi yapılmaz.

Değer kaybı hangi araçları kapsar?

-Aynı bölgeden ikinci kez hasar alan araçlar
-pert kayıtlı araçlar
-Çekme belgeli araçlar
– Teminat dışı bırakılan araçlar
Dışındaki bütün araçlar değer kaybı talebinde bulanabilirler.

Airbag açmış araba ne kadar değer kaybeder?

Airbag açan araçların büyük çoğunluğu trafikten çekilir. Ağır hasar kaydı girilen araçlarda değer kaybı iddiasında bulunamazsınız.

Araç değer kaybı için avukat şart mı?

Sigorta ile yürütülen bütün süreçlerde alanında uzman bir trafik kazası avukatı hem işlerinizi hızlandıracak hem de alacağınız tazminat miktarını arttıracaktır.

Deger kaybi Tramere işler mi?

Resmi yapılan işlemlerin tamamı Tramere kayıt edilir.

KAYNAKÇA

Sitemizden daha fazla yazıya ulaşmak için ”Bloglar” bölümünden İzmir İşçi Avukatı gibi yazılara ulaşabilirsiniz.

Bir yanıt yazın

Son İçerikler

Kategoriler